Опис досвіду роботи



Опис досвіду роботи
« Використання інтерактивних методів навчання
на уроках предмета"Захист України" »
вчителя предмета "Захист  України"
  I категорії 
Носкевича Андрія Ярославовича

    Свою педагогічну діяльність розпочав у 2010 році учителем  захисту України Золочівського економічного ліцею Золочівського району Львівської області.  Загальний стаж педагогічної  роботи - 10 років.  Працюю над проблемою  “ Використання  інтерактивних  методів навчання на уроках предмета "Захист України.”
          Для того, щоб давати суттєві знання учням, намагаюся постійно збагачувати свої знання, розширювати свій світогляд: черпаю нову корисну інформацію з фахових журналів, цікавлюся досвідом досвідчених учителів, мене також приваблюють цікаві розробки уроків, методи і прийоми роботи вчителів. Нове та раціональне використовую на своїх уроках, практикую проведення уроків із використанням ІКТ. Маю власний  блог учителя noskevych.blogspot.com , через який ділюся своїми напрацюваннями.  
         Урок – основна форма навчання в школі, і обов’язковий  для всіх  учнів. Кожний урок становить єдиний процес, в якому виконання всіх завдань здійснюється у взаємному зв’язку. У той же час, загальні закономірності побудови уроку допомагають ефективніше підготуватися до нього.
          Під час своєї діяльності враховую загальні вимоги до проведення сучасного уроку, а саме:
1)      озброювати учнів свідомими, глибокими, міцними знаннями;
2)      формувати в учнів  міцні навички та вміння, що сприяють підготовці їх до життя;
3)      підвищити виховний ефект навчання на уроці, формувати в учнів у процесі навчання риси особистості;
4)      здійснювати всебічний розвиток учнів, розвивати їхні загальні та індивідуальні особливості;
5)      формувати в учнів самостійність, творчу активність, вміння творчо вирішувати завдання, які трапляються в житті;
6)      вироблення вміння самостійно вчитися, отримувати та поглиблювати чи поповнювати знання;
7) формувати в учнів позитивні мотиви навчальної діяльності, бажання вчитися, потребу в  розширенні й отриманні знань, позитивне ставлення до навчання.
           Для проведення уроків захисту України в ліцеї використовую кабінет інформатики,  майданчик для стройової підготовки, розташування військової частини.
           Уроки розпочинаю з шикування групи юнаків, рапорту чергового, військового вітання, виконання маршу українського війська, перевірки готовності учнів до уроку, виконання стройових прийомів, опитування учнів (узагальнення знань, отриманих на минулому занятті), оголошення теми, мети та порядку проведення уроку.  При проведенні уроків впроваджую особистісно-орієнтований підхід до навчання учнів. Реалізую три основні напрями: військова виучка, тренувальний, освітній. Тренувальний напрям спрямований на підвищення рівня рухової підготовленості. Освітній напрям дає змогу озброїти учнів знаннями.
            Уроки  проводжу з використанням мультимедійних засобів (презентації,відеофільми), інтерактивних методів (тести оцінювання, навчально – тренувальні карти, "кубування", "мозговий штурм", "акваріум", "мікрофон").
              В основному  при проведенні уроку, я використовую метод "Кубування" та навчально - тренувальні карти.  Метод "Кубування" можна застосовувати на етапі повторення пройденого матеріалу та закріплення нового матеріалу. Методична стратегія  полягає у виконанні наступних 6 дій:
1) опиши це; 2) підбери асоціації; 3) порівняй це; 4) проаналізуй це; 5) запропонуй аргументи  "за" і  "проти"; 6) як використати ?
             Метод "Кубування" дає змогу розвивати в учнів такі пізнавальні процеси, як мислення, увага та сприйняття.
            Навчально - тренувальні карти я використовую при вивченні нового навчального матеріалу та для його закріплення. Навчально - тренувальна карта - це частковий опис навчального матеріалу, який вивчається. Ця карта може замінювати навчальний підручник.
             Прагну, щоб кожен урок був логічним продовженням попереднього і, водночас, підготовкою до наступного, змістовним, цікавим для учнів і таким, що спонукає їх до активної діяльності.
            Однією з головних умов успішного навчання є здатність тримати дисципліну на уроці, в іншому разі не спрацьовують ніякі методичні прийоми та хитрощі. Дисципліна більшою мірою залежить від рівня  насиченості уроку, від уміння вчителя змінювати види діяльності, від його здатності мотивувати і стимулювати успіхи учнів, від уміння використовувати на практиці активні методи навчання.
             У практиці роботи з предмета «Захист України» застосовую різні методи навчання:
 - вербальні – розповідь, бесіда, команда, підрахунок;
 - наочні – показ вправи вчителем, показ плакатів, схем, карток, демонстрування презентацій;
 - практичні – виконання вправ учнями.        
Пояснювати намагаюсь лаконічно, конкретно, доступно , відповідно до  рівня розвитку учнів
Бесіду проводжу у вигляді запитань-відповідей, з чого видно, як учні засвоїли матеріал.
Команда - розпорядження вчителя, що має конкретну форму і точний зміст.
Команда часто супроводжується рахунком, що регулює темп і ритм вправ. Як правило, використовую її при проведенні практичних занять з вогневої, стройової, тактичної підготовки та Цивільної оборони.
          До практичних методів навчання належать вправи. Багаторазове повторення допомагає швидше оволодіти технікою вправи і підвищує якість виконання.
        Під час проведення уроку намагаюся поєднувати вербальні, наочні та практичні методи навчання. Правильне поєднання цих методів сприяє формуванню в учнів повнішого уявлення про зміст предмета "Захист України".
         Ознайомлюю дітей з військовою термінологією, збагачую їхній словниковий запас.
         Залежно від того, які завдання ставляться на уроці, проводжу уроки  таких типів:
  • вступні уроки;
  • уроки вивчення нового матеріалу;
  • уроки повторення;
  • комбіновані уроки;
  •  уроки контролю та коригування  знань.
           На уроках використовую такі елементи новітніх педагогічних технологій:
- фронтальний метод  - полягає в тому, що всі учні класу одержують одне завдання і вони виконують його одночасно під наглядом учителя. Такий метод використовую при виконанні нормативів з Цивільної оборони, стройової підготовки;
- позмінний метод -  полягає в тому, що учнів поділяють на зміни, які по черзі виконують вправи; такий метод використовую при виконанні нормативів стрільби з пневматичної гвинтівки;
- груповий метод -  учнів об’єдную в групи за рівнем фізичної (військової) підготовленості. Роботою кожного відділення керує командир, він же забезпечує допомогу та керування групою. Після виконання першого завдання відділення, за командою вчителя змінюють місце занять. Інколи використовую декілька варіантів групового методу організації учнів. Такий метод застосовую при проведенні занять з тактичної підготовки на польових зборах.
- індивідуальний метод і метод змагання -  тісно переплетені один з одним.
          В своїй роботі проводжу нестандартні уроки, наприклад: урок-змагання, урок-вікторина із застосуванням теоретичних і практичних знань, уроки-конкурси. У ході навчання реалізую міжпредметні зв’язки з предметами природничого, гуманітарного, фізичного напрямів, основами здоров'я, завдяки цьому уроки для учнів стають цікавішими і захоплюючими, веселими і пізнавальними.
          Виховання патріотизму та формування вмінь захисника Вітчизни здійснюю шляхом позакласної роботи. Екскурсії у військову частину, спілкування з військовослужбовцями, учасниками АТО, перегляд відеофільмів, проведення змагань і конкурсів - основні форми позакласної роботи з учнями.
           Підвищую свій професійний рівень у районному методичному об'єднанні  вчителів захисту Вітчизни, проводжу відкриті уроки, займаюсь самоосвітою. 
           В 2016 році приймав участь  у всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2016».
           Таким чином,  здійснюючи  використання  інтерактивних  методів   навчання  до учнів, досягаю добрих результатів у своїй педагогічній роботі. Мої учні продовжують навчання у військових закладах і обирають професію військовослужбовця. Вважаю, що посилення уваги уряду до вивчення предмету є надзвичайно актуальним в сучасних умовах.

2 коментарі: